Новини и събития

14.02.2017

Доверието на професионалистите

 

Г-н Паскал Льо Франсоа е генерален директор на Pierre Fabre Consumer Health Care. Дивизията се състои от три марки: Pierre Fabre Oral Care, Pierre Fabre Health Care and Naturactive. В България е представена с Pierre Fabre Oral Care. Продуктите се предлагат само в аптечната мрежа и в денталните кабинети, като препоръката от специалист, лекар по дентална медицина, фармацевт или обучен консултант е особено важна и ценена. Основните търговски марки са Eludril и Elgydium. Благодарение на клиничните изследвания и иновации, проведени в сътрудничество с дентални специалисти, лицево-челюстни хирурзи и практикуващи лекари в продължение на 45 години, продуктите на Pierre Fabre Oral Care срещат огромен успех. С нарастващ интерес и международно присъствие, Pierre Fabre Consumer Health Care отбелязва за 2015 г. оборот от 330 млн. евро, от които 30 % са реализирани на международния пазар. А оборотът на групата Pierre Fabre 2.2 млрд. евро за миналата година.

Лабораториите Pierre Fabre са исторически партньори на професионалистите в здравеопазването. Френската международна фармацевтична група е притежавана мажоритарно от Фондация „Пиер Фабр" и е втората по големина частна фармацевтична компания във Франция.

Г-н Паскал Льо Франсоа, бихте ли се представили накратко. Разкажете ни и нещо за себе си в личен план?

Аз работя в Pierre Fabre вече 25 години и съм фармацевт по образование. Генерален директор съм на Pierre Fabre Consumer Health Care, като работим с три основни марки. Марките са: Oral Care, Health Care и Naturactive, която не е стъпила на българския пазар все още.

Ако трябва да кажа нещо за нещата, които правя извън работата си, то това е моята страст в колоезденето и знаете ли защо? Защото, това е един спорт, който изисква издръжливост и търпение. Това се отнася и за нашите марки. За да успеят те ни трябва издръжливост и търпение.

Споменах спортното ми хоби, но в личен план не мога да не спомена съпругата си и децата си. В моя живот заема и важно място моята страст - фотографията. Аз се пошегувах, но всичко това допринася за това, как да представим нашите марки на зъболекаря, на фармацевта, на пациента.

 

Бихте ли представили Лабораториите Pierre Fabre? Пътят от здравето към красотата?

Групата Pierre Fabre е създадена през 60-те години. Слоганът „От здравето към красотата" отговаря на целия спектър на нуждите на клиентите от здравето до красотата. При създаването на групата нейният основател Пиер Фабр, който почина през юли 2013 г., е имал като основна цел, независимо дали представя един козметичен продукт, или лекарство, той да може да помогне на хората и да ги лекува. Защото, когато ние говорим за здраве, говорим за това човек да се чувства добре. Ние разглеждаме нещата в тяхната цялост от здравето към красотата. Не винаги когато сме здрави се чувстваме добре. Затова в разработването на нашите продукти и тяхното предоставяне говорим за цялостно обгрижване. Нашите продукти се предписват от опл или зъболекар или се препоръчват от фармацевт.

Ценностите на нашата група се основават най-вече на хуманността. Основната собственост на нашата група е притежание на фондация за обществена полза. За това говоря за тези ценности, защото ние ги защитаваме чрез работата на фондацията.

Какво можете да ни кажете за Pierre Fabre Consumer Health Care, като част от групата Pierre Fabre?

Както преди малко ви казах Pierre Fabre Consumer Health Care е една от дивизиите, в която се съдържат три основни марки. Едната Pierre Fabre Oral Care, която се занимава с устната хигиена, Pierre Fabre Health Care, която се занимава със семейното здраве, най-общо казано и Naturactive, марка с продукти от естествен произход, която не е представена в България.

Ние работим за здравето и за доброто усещане на нашите клиенти, за да бъде постигната тяхната удовлетвореност. Работим в тясно сътрудничество с всички, които са в сферата на здравеопазването, лекари и зъболекари, но и с пациентите. Извършват се специални обучения и на деца. В България всяка година обучаваме 35 000 деца.

Ние също така спомагаме за напредъка на научната дейност в частност с участието си в клинично проучване проведено в 4 държави, една от които България. Това проучване обхващаше 1000 пациенти с поставени зъбни импланти. Целта на проучването беше да се оцени ефекта на ороденталните антисептици (Elugel) в оздравителния процес след имплантиране.

Каква е дейността на Pierre Fabre Oral Care, като звено на Pierre Fabre Consumer Health Care, какви са целите, които си поставя?

Това е марка, която съществува  повече от 45 години и която играе ключова роля за здравето на устната кухина. С няколко основни думи можем да резюмираме дейността: иновациите, които нашите екипи създават, сигурността, ефективността. Въпреки, че някои от нашите продукти влизат в категорията козметика те се тестват от зъболекари с общ профил и тесни специалисти, които одобряват нашите продукти. И друга много важна точка е приемането. Имаме една паста за зъби и в зависимост от аромата й правим тестове за усещането, което поражда. Например, една малко дете има различно усещане от един възрастен човек. Една паста, която ще се хареса на един европеец, няма да се хареса в Азия. Ние смятаме,че е важно поради глобализацията да се приемат различията. Нашата идея не е да предложим един модел, а конкретно решение за всеки отделен човек. За нас е много важно какво усещат хората.Това е широка гама продукти, с които можем да работим за всяка патология в устата. Водата за уста „Eludril" е най-продаваният ни продукт, а след това се нарежда „Еlgydium Anti-plaque".

Тези продукти са сред най-продаваните в Европа и в Азия, и също така в Близкия изток.

Какви са перспективите за бъдещото развитие на компанията в България? Какво да очакваме?

Филиалът ни в България съществува от 2007 г., но нашите марки присъстват на българския пазар от 20 год. представяни от местен дистрибутор. Ето защо България е много важна държава за нас, защото без фалшива скромност, ние сме първи на пазара за орална хигиена. Тази първа позиция е резултат от съвместната ни работа със зъболекари и фармацевти и това показва доверието, което професионалистите имат към нашите продукти. Работим в тясно сътрудничество с зъболекари с общ профил и тесни специалисти, защото те и фармацевтите играят много важна роля да съветват пациентите, да ги напътстват. Надявам се, че съм показал недвусмислено, че нашите продукти са препоръчани от хора, специалисти в тази област.

Бъдещето е в това да се предлагат иновативни продукти, но и нови продукти за Pierre Fabre Health Care за следващата година и също така, и за Naturactive през 2018 и 2019 г. Уверени сме, че инвестициите ще дадат добри резултати за следващите години.

Предстои на пазара в България да навлязат марките „Drill" (с органични продукти) и „Naturactive" с етерични масла, които са изцяло на растителна основа.

Източник: вестник "Дентамедика"

Брой 1, 2017 г.